Schrijfopdracht WP

“Heb je ooit gekampeerd?

Twee keer. De eerste keer was met een vriendin en haar ouders op vakantie naar de Dolomieten en het Lido di Jesolo (bij Venetië). Ik zal 16 geweest zijn.

De ouders sliepen in de caravan, mijn vriendin en ik in een tent. Ik herinner me er heel weinig van, alleen dat ik het vreselijk vond om ’s morgens met mijn toiletgerief naar de gemeenschappelijke douches te moeten. Die rijen kleine douchecabines en toiletten, dat zie ik nog zo voor me.

De tweede keer was het jaar nadien, met vier vriendinnen een weekend op een kampeerterrein vlakbij het Circuit van Zolder. Wat ik me daar nog van herinner zijn de knappe Duitse jongens waarmee we al snel vriendschap sloten. Niets meer want ook hier waren de – strenge – ouders van mijn vriendin erbij.

Nadien nooit meer en het spreekt me ook nog altijd niet aan.

Auteur: MyriamC

vrouw / moeder / oma / levensgenieter / wereldreiziger / #foreveronvacation Mijn motto: YOLO!

37 gedachten over “Schrijfopdracht WP”

1. Ik vind kamperen super. Toch voor een ander😉. Geef mij maar VDV of dgl.
    In mijn jonge jaren heb ik het een paar keren gedaan met mijn man, ‘gelukkig’ gaf mijn rug forfait op die hobbelige luchtmatras.

Geliked door 1 persoon

2. Binnenkort beschrijf ik in een blogverhaal mijn afkeer van kamperen…..dat stond al ingepland…Ik ben blij met de ouders die het wel probeerden maar daarna altijd in een hotel boekten. Het afzien op een camping is niets voor mij…

3. Mijn ouders hadden een boot en daar waren we elk weekend en vakantie op.

Met ex eens een grote tent gehuurd met echte bedden in Normandie als proef en dat beviel ons wel, maar ik wilde niet op de grond slapen en zo kwamen we op een vouwwagen uit, een die heel makkelijk was op te zetten en veel plezier van gehad. We woonden kwartiertje rijden van dagkampeer terrein en daar gingen dus in het weekend ook graag naartoe.

Huidige partner heb ik ook geprobeerd te enthousiasmeren maar is niet gelukt, die kocht na een keer kamperen een huisje in Frankrijk, maar dat beviel toch niet zo elke keer dezelfde plek, dus weer verkocht.

Geliked door 1 persoon

4. Als kind droomde ik van een tent en van kamperen. Maar eens ik die ervaring had als jongere, vond ik het dan toch wel weer minder. De pijn aan de rug, de kou, de vieze toiletten en douches, het lawaai van de buren, het in de rij staan voor een stokbrood… Het was niet aan mij besteed.

5. tijdens mijn jeugd jaren gingen we met het gezin op de fiets , tent en wat al niet meer achterop , naar Makkum in Friesland kamperen , ook een aantal keren een heel rondje IJsselmeer , ja ik heb aardig wat malen gekampeerd
    maar later alleen , jeugdherbergen en weer later hotels en B&B

Geliked door 1 persoon

6. Kamperen is heerlijk. Alleen het weer moet een beetje meezitten. Ik heb het nu helaas al een aantal jaren niet meer gedaan omdat manlief slecht slaapt in een tent door het geluiden van anderen. Ik hoor niks met die slechte oren van mij. We gaan toch het liefst samen op pad dus ik kampeer ook niet meer. Maar ik heb toch nog plannen om het weer eens te proberen.

7. Vanaf mijn 10e jaar kampeer ik door heel Europa. Zelfs vorig jaar nog een tent gekocht … of is het al weer 2 jaar geleden? Toch maar weggegeven aan de kinderen want ik kreeg hem in mijn eentje niet omhoog.
    Als morgen iemand mij vraagt om mee te gaan kamperen met een tent … zeg ik direct ja!
    Wel 25 jaar met een caravan door Europa gecrost maar dat vond ik minder.

Geliked door 1 persoon

8. Kamperen met kinderen was het leukste wat er voor hen was…die vermaakten zich altijd.
    Vanaf dat de jongste niet meer mee ging (15 jaar laatste x samen met haar vriendin ) hebben we de vouwwagen gelijk de deur uitgedaan. Oudste dochter is dol op kamperen en liefst zo primitief mogelijk.

9. Wij hebben achtereenvolgend een tent, een vouwwagen en twee caravans gehad. Wij waren dus echt kampeerders. Mijn ouders gingen nooit kamperen en met het ontmoeten van manlief startte ook mijn kampeercarrière, ik heb het altijd heel erg leuk gevonden. Sinds het overlijden van onze jongste zoon zijn we er nog 1x met de caravan op uitgetrokken, maar het was te moeilijk voor ons. Een paar jaar later hebben we de caravan verkocht, wat voor ons enorm verdrietig was maar we zouden er toch niet meer mee weggaan. Nu gaan we op hotel of huren we een huisje of een appartement.

Geliked door 1 persoon

10. Ik heb heel veel gekampeerd zelfs een paar keer in de winter. Heb wel luxe tent waar het pikdonker in is en die zichzelf opblaast, alleen nog vastzetten. Vanaf vorig jaar ,toen ik met hernia’s sukkelde, heb ik het moeten stoppen, was toen 68 jaar. Ik mis het nog steeds.

11. Vroeger wel eens gedaan maar het is nooit mijn hobby geworden, zeker niet in Nederland. ( Hoewel we in ook in Zwitserland wel eens uitgeregend zijn) Misschien in een warm land wel te doen mits geld genoeg op zak in niet zelf je potje te hoeven koken.

12. Fantastische herinneringen heb ik wel aan menige kampeerreis. Op de fiets met een tentje door Frankrijk en Spanje gaf ons een zalig gevoel van vrijheid. Maar dat werd vervolgens slapen in goedkope eenvoudige pensions en hostals, en inmiddels heb ik liever een schoon zacht bed voor me klaarstaan en een frisse luxe douche om onder te springen…. Misschien ooit nog eens met een kampeerbusje voor een hele lange reis, maar verder… ben ik het kamperen wel ontgroeid.

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.