Reisbureau Myriam

Ik heb echt mijn roeping gemist. Als er nu iets is waar ik plezier in heb, dan is het wel het plannen van een reis. Alles uitzoeken, vergelijken, … het hele plaatje.

Toen ik op mijn 18de moest kiezen wat ik zou gaan verder studeren had ik de richting Toerisme in gedachten. Maar er waren verschillende factoren die me hebben doen besluiten om het niet te doen: geen hogeschool in Antwerpen, een aantal theoretische vakken waar ik hard voor zou moeten blokken, later een slecht betaalde job. Het werd Secretariaat-Moderne Talen. Buiten een uurtje bedrijfseconomie en handelsrecht geen vervelende vakken, dus meer tijd om de student uit te hangen. Dat lag me wel.

Reizen in elkaar steken werd dus een hobby en dat is het in de loop der jaren altijd gebleven. Niet alleen voor onszelf ben ik altijd wel bezig om iets te plannen, maar ook voor vrienden en voor onze kinderen. Ik kan me daar echt dagen, wat zeg ik, weken, mee amuseren.

Niet zo zoon- en schoondochterlief. Nu kleinzoon wat ouder is willen ze wel eens wat verder op vakantie dan naar de Ardennen of de zee. En dan krijgt Reisbureau Myriam een whatsappje “mam, zou jij eens willen kijken … want wij zien door de bomen het bos niet meer”.

Zo weten jullie waar ik de laatste dagen zoal mee bezig ben. Met heel veel plezier!

Auteur: MyriamC

vrouw / moeder / oma / levensgenieter / wereldreiziger / #foreveronvacation Mijn motto: YOLO!

65 gedachten over “Reisbureau Myriam”

1. Haha .. dat kennen we hé.. al weken bezig om onze reis naar de Westkust van de States ineen te steken .. en nu hebben we gisteren de route nog eens omgegooid.. terug beginnen puzzelen dus .. zalig .. moeten nog eens afspreken voor een lunch .. bijpraten …

Geliked door 1 persoon

1. Het probleem met mijn kinderen is dat ze altijd veel te lang wachten. Ze weten al van vorige zomer dat ze dit jaar eens iets anders willen doen. Als je gebonden bent aan het bouwverlof, dan moet je in december boeken wil je nog wat keuze hebben. We zijn eind januari en dat wat ze goed vinden is volgeboekt. Tja, daar kan zelfs mam niks aan veranderen.

2. We zijn al jaren niet met vakantie geweest o.a. door corona en nu is de hond te oud om mee te nemen. We hadden al niet verwacht dat ze dit jaar zou halen maar ze hobbelt nog vrolijk door. Maar als zee er niet meer is gaan we wel echt met vakantie.
    Een dilemma is dat ik nu nog niet durf te gaan zoeken, zou me schuldig voelen als ik iets moois vind en ze gaat toch plotseling dood, dan kunnen we wel weg maar zit ik emotioneel niet lekker daarin. Wachten dus.
    Probleem wordt met uitzoeken is dat we niet meer kunnen lopen door steden of andere wandelingen, alles zal met auto moeten.

Geliked door 1 persoon

3. Toen ik op mijn 18 de afstudeerde aan de hotelschool wilde ik ook nog 2 jaar toerisme doen. Ik mocht niet van thuis . Ik heb het ook altijd heerlijk gevonden om reisjes in elkaar te steken. Maar toen kwam corona en het maakte dat ik veel banger was. Vorig jaar is de usa reis heel erg meegevallen, maar ik had constant stress of alle reserveringen en zo in orde zouden zijn. Nu kies ik voor georganiseerde reisjes. Ik word al snel heel moe in mijn hoofd bij het surfen en vergelijken van hotels en zo. Aar fijn dat jij er nog steeds van geniet

4. Ik kan mij saaiere bezigheden voorstellen. Toen we nog met het tentje rondtrokken in Spanje was de voorbereiding ook een voorproefje. Dan kwam de reis zelf en daarna maakten we het jaar vol met de foto’s te bewerken.

5. Heerlijk je vakantie reis plannen en dan al heel even in zo’n land zijn in je fantasie. Wij reizen nu met de camper en plannen niks meer, haha alleen denken we erover na welk land het gaat worden. Als we onderweg ergens blijven steken dan kan dat ook. De vrijheid die dit geeft is super. We hopen het nog lang ye kunnen doen.

Geliked door 1 persoon

1. Langs een kant vind ik de vrijheid die je hebt zeer aanlokkelijk, maar ik denk niet dat ik zou kunnen wonen (slapen, eten, douchen, toilet) in zo’n kleine ruimte. En het idee van een camping staat me ook tegen en om wild te kamperen ben ik te bang. Wij houden het dus bij hotels of appartementen.

6. Heel bekend. Alleen al de voorpret van het zoeken is vakantie op zich.
    Succes er mee. Je zult zeker en vast met een goed voorstel komen voor je zoon en gezin.

Geliked door 1 persoon

7. M’n oudste kleindochter is precies zo! Zij heeft wel de opleiding gedaan maar is er nooit in gaan werken, gewoon geen leuke banen in. Zij is dus in de familie onze “persoonlijke reisleidster” , heeft alweer een leuke overnachtingsplek gevonden voor een nachtje Londen in april.Veel plezier met je zoektocht.

8. Iemand als jou zou ik ook kunnen gebruiken want ik kan er niks van.. Ik vind het zo moeilijk om een reis te plannen/samen te stellen. Vroeger gingen we vaak weg met mijn zus. Die doet dat ook zo graag. Helaas is mijn zwager ernstig ziek en vrees ik dat het er niet meer van zal komen. Wie weet krijg ik die microbe nog te pakken als ik met pensioen ben.
    Geniet verder aan je reisbureautje!

Geliked door 1 persoon

9. Wij vertrekken 9/2 naar Zuid-Afrika, daar het gezelschap waar we met reizen geen voorstander waren van een reis die werd uitgestippeld door een bureau, moesten we zelf aan de slag. Pittig detail, degene die niet wilde betalen, hebben het minst gezocht…..we zijn hier toch even met bezig geweest, ook omdat we niet onvoorbereid daar willen aankomen….maar het was wel leuk! Eind van het jaar ga ik met mijn zus naar Londen, ook daar zijn de voorbereidingen al begonnen.

1. Onze rondreis door Z-Afrika heb ik ook helemaal zelf samengesteld. Dat was in 2004, er was toen in België geen detailkaart van Z-Afrika te vinden. Het zijn precies die zaken waar ik me weken mee kan amuseren.

10. Dat lag voor de hand, je enthousiaste logjes over reizen kennende. Mij boeit zulks helaas voor geen meter. Als ik ooit eens een reis uit de duizend win – never say never – dan krijg je ze van mij cadeau. Deal?

Geliked door 1 persoon

11. Ik maakte mijn dromen waar. Ik bedacht me als kind dat ik op Schiphol wilde werken. Tussen de vliegtuigen. Het werd een kantoor aan de rand van het platform van het toenmalige oude Schiphol. Ik leerde er veel en kon door de job op enig moment ook het nodige zelf vliegen. Naar plekken waar ik vroeger van droomde. De liefhebberij (passie) bleef. Maar op enig moment verkaste ik toch naar de autobranche. Daar leerde ik weer heel andere dingen, maar vloog meer dan ik ooit deed in de luchtvaart. Omdat de automerken van toen en nu graag hun vertegenwoordigers meenemen naar verre oorden. Toen ik zelf bij een importeur werkte organiseerde ik ook van die reizen voor dealers en Pers. En vlogen we overal en nergens heen. Veel gezien. En dat is echt een plezierige ervaring. Nu laat ik het organiseren van trips aan anderen. Ben ook wat uitgevlogen. Geniet van de verhalen van anderen. We rijden af en toe nog eens ergens heen, pakken soms de trein, fietsen wat, maar ik vlieg nu minder dan vrouwlief die vroeger vaker thuis zat en mijn verhalen moest aanhoren of die of die stad, streek of land…

1. Fijn dat je dat allemaal hebt kunnen doen. Ik heb uiteindelijk geen spijt gehad van mijn studiekeuze hoor. Heb mijn werk altijd graag gedaan.

12. Je zou goed overeen komen met mijn lief! Die schiet, direct na de keuze van de bestemming in actie en is tot ons vertrek op het obsessieve af bezig met het zoeken waar er een supermarkt is en wanneer die open is, hoe we de bus moeten nemen en wanneer die rijdt, hoe we moeten lopen van het hotel naar museum, waar we wat kunnen eten voor welke prijs …
    Ik doe dat helemaal niet zo: ik zoek wat dingen op wat er te zien is, maak daarvan een lijstje, duid aan wat ik zeker wil zien en plan eventueel de eerste dag. Ik zet google maps vol pinnen en ik vertrek .

Geliked door 1 persoon

1. Zo erg als jouw lief ben ik niet hoor. Ik zoek mijn verblijven, restaurants, wat er in de buurt te zien is en dat is het zo’n beetje. Maar alleen al met het zoeken naar hotels ben ik heel lang bezig. Ben nogal kieskeurig …

13. Heerlijk dat je dat leuk vindt om te doen. Wij zijn er momenteel mee bezig en vinden het vooral een frustrerende zoektocht. Alles lijkt een pak duurder geworden te zijn…

Geliked door 1 persoon

14. O, er is een tijd geweest dat ik me daar ook heel graag mee bezighield! Ik heb effectief Toerisme gestudeerd maar heb 2 jaar in een hotel gewerkt en daarna ben ik in de administratieve wereld terechtgekomen, enfin. Ik verdwaal tegenwoordig heel snel in het aanbod en heb ook niet meer zoveel tijd als vroeger, of enfin ik wil er niet meer zoveel tijd in steken als vroeger. Al ben ik wel van plan om onze volgende Schotlan-vakantie dit keer zelf in elkaar te steken. Can’t wait eigenlijk maar zal voor volgend jaar ten vroegste zijn 🙂

1. Ik had het er nog met een vriendin over. Zij organiseert ook al hun reizen zelf. Maar om dat nu voor een ander te doen??? Met al die moeilijke klanten van tegenwoordig. 🤣