Jaaroverzicht 2017

Ben een beetje laat met mijn jaaroverzicht, maar dat komt omdat er van alle andere postjes tussen kwamen.

2017 was een bijzonder jaar voor ons. Manlief is 1 mei met pensioen gegaan (ik was al sinds september 2016 met pensioen). De periode van ‘niets moet, alles mag’ is aangebroken en dat bevalt ons zeer goed. Toch was het even wennen om veel minder tijd alleen met mezelf door te brengen. Ik heb sinds onze zoon geboren is altijd halftijds gewerkt, dus al mijn namiddagen kon ik mijn goesting doen. Niet dat ik nu niet meer buiten mag, bij wijze van spreken, maar het is toch anders. Je houdt toch wel rekening met elkaar.

Het bijzonderste dat eruit sprong dit jaar was natuurlijk de aankondiging op 7 mei dat we oma en opa gingen worden. Dat kwam echt zó onverwacht uit de lucht gevallen (‘ooit wel eens’ was het meestal). En dan natuurlijk de geboorte van onze Kleine Man op 15 november, nu alweer acht weken geleden.

Helaas was er ook slecht nieuws dat verteerd moest worden: onze schoonbroer kreeg na bijna vijf jaar een herval van leukemie en is daaraan, alle zware behandelingen ten spijt, na nauwelijks één maand overleden. Net 64 jaar geworden. Het doet een mens eens nadenken.

En verder zijn we heel sportief geweest. We hebben veel gewandeld en vooral veel gefietst, in binnen- en buitenland. Er zijn zoveel mooie plekjes die we ontdekt hebben: de Biesbosch, het Hageland, de Scheldeboorden, de Leiestreek, de Loirevallei, Walcheren, … De fietskilometers hou ik bij op Strava en dat waren er maar liefst 1.463,70 km. Pat on the back voor mezelf!

De allerleukste dingen voor ons zijn natuurlijk onze reizen en reisjes. En die waren er weer volop in 2017: 83 dagen weg. Een compilatie …

Voor mijn archieven …
Maart: 16 dagen Spanje – 2 hotels + 1 appartement
April: 3 dagen Kortrijk – 1 hotel
Mei/juni: 17 dagen Portugal – 2 hotels
Augustus: 5 dagen Frankrijk (Loire) – 1 hotel (fietsen)
September: 2 dagen Lissewege – 1 hotel (fietsen)
September: 5 dagen Frankrijk (Provence) – 1 B&B
Oktober: 31 dagen Spanje – 1 huis + 1 hotel
December: 4 dagen Winterberg – 1 hotel

** We gaan het volgend jaar nog eens overdoen **

Auteur: MyriamC

vrouw / moeder / oma / levensgenieter / wereldreiziger / #foreveronvacation Mijn motto: YOLO!

6 gedachten over “Jaaroverzicht 2017”

1. Ondanks het trieste nieuws van je schoonbroer, klinkt het toch als een overwegend positief jaar. Sportief ook. Dit jaar in de herkansing, Myriam! Er zijn nog zoveel dagen om geplukt te worden.

2. Zo jammer, dat al die mooie dingen overschaduwd werden door het wel hele slechte nieuws van je schoonbroer. Hoe erg is dat 😦

3. Dat was een heel mooi jaar, op je schoonbroer na 😦 Geboorte kleinkind, uit de lucht, ja hier ook, en dat zal dit jaar zijn, ondertussen 25+ weken en alles gaat goed :DHeel veel sterkte nog met de verwerking van het verlies. Mooie trips hebben jullie gemaakt in elk geval :DX

Reacties zijn gesloten.